Schade en Letsel

Precies de juridische hulp die je op dit gebied nodig hebt voor een vaste prijs

  • Hulp van ervaren juristen
  • Meteen duidelijkheid wat het kost
  • Overzichtelijk online dossier
DOE DE GRATIS CHECK #}

Heb je een verkeersongeval gehad? Of juist een ongeluk op het werk? Wil je weten of je recht hebt op een schadevergoeding? Wij helpen je om voor je rechten op te komen. Er is vaak veel meer mogelijk dan je denkt. Problemen waarmee we je onder andere kunnen helpen zijn:

  • Je hebt letsel en vraagt je af of je recht hebt op schadevergoeding
  • Je vraagt je af of je recht hebt op smartengeld
  • Je hebt een verkeersongeluk gehad
  • Je hebt een ongeluk op het werk gehad
  • Er is een medische fout gemaakt.


Heb je nog een vraag over een van deze onderwerpen? Dat kan natuurlijk. Onderaan deze pagina vind je een aantal veelgestelde vragen die we vaak horen op het rechtsgebied van schade en letsel. Zit je vraag er niet tussen? Dan kun je tijdens kantooruren ook met ons chatten.

Hoe kan BrandMR je helpen?

Bij Brandmeester kies je voor juridische hulp in heldere taal en met scherpe, vaste prijzen. We werken met maximaal vier stappen. Iedere stap heeft een vaste prijs. Je bepaalt zelf of je ook de volgende stap zet dus je houdt altijd de controle.

Online check
Weet direct of we je kunnen helpen.
Gratis
Persoonlijk advies
Een gesprek over je kansen en mogelijkheden.
Vaste prijs*

Persoonlijk advies

Als je dit adviesgesprek in gaat, heb je al de online check gedaan, dus we weten waar het over gaat en welke jurist je het beste kan helpen. Zo kunnen we meteen ter zake komen en je een goed beeld van je kansen en mogelijke volgende stappen (met of zonder Brandmeester) geven.


Dit kan je verwachten

  • Inzicht in je kansen.
  • Advies over de beste vervolgstap.
  • Online dossier met alle belangrijke informatie bij elkaar.

Jij bepaalt zelf of je na dit gesprek verdere stappen wilt zetten.

    Zo werkt het

    We willen je zo snel mogelijk kunnen helpen. Daarom kan je na het aanmaken van je online dossier zelf al direct aan de slag met het aanleveren van de belangrijkste informatie. Je ziet duidelijk welke documenten en andere informatie we nodig hebben. Jouw jurist bekijkt of alles goed binnen is gekomen en vraagt eventueel nog extra informatie. Zo weten we zeker dat we goed voorbereid het gesprek in kunnen. Alle informatie is uiteraard goed beveiligd.

    Als alle informatie binnen is, krijg je een seintje dat je de afspraak kunt inplannen. Je hebt namelijk toegang tot de agenda van je jurist. Kies het moment dat jou het beste uitkomt. Jouw jurist gaat zich vervolgens inlezen in je situatie en jij krijgt tips over hoe jij je het beste kunt voorbereiden op het adviesgesprek.

    Het adviesgesprek duurt ongeveer 30 minuten en gaat via telefoon of Skype. Jij kiest wat je het prettigste vindt. Tijdens het gesprek bespreken we of het slim is om te gaan onderhandelen (als je te maken hebt met bedrijven of personen) of bezwaar te maken (als je te maken hebt met instanties van de (semi-)overheid). Het kan ook dat je kansen klein zijn en dat het niet verstandig is om verder te gaan. Dat zeggen we dan ook eerlijk.

    Het advies is makkelijk terug te vinden in jouw eigen online dossier. Er is een schriftelijk deel en de audio-opname van het gesprek. Je kan het dus altijd nog terugluisteren of -lezen. Handig als je jouw opties nog eens met iemand anders wilt bespreken bijvoorbeeld. Zo kan je rustig bedenken wat je volgende stap gaat zijn, met of zonder Brandmeester.

In gesprek of bezwaar
We gaan onderhandelen of tekenen bezwaar aan.
Vaste prijs*

Onderhandelen

Als uit het adviesgesprek blijkt dat onderhandelen een goede slagingskans heeft, gaat jouw jurist voor je aan de slag. Deze onderhandelt namens jou nadat jullie samen de strategie hebben bepaald. Goed om te weten: de meeste juridische problemen worden met onderhandelen opgelost.


Wat je kunt verwachten

  • Je hoeft niet zelf aan tafel met de tegenpartij.
  • Controle en inzicht met het online dossier.
  • Na afloop: alle afspraken waterdicht vastgelegd.

    Zo werkt het

    Omdat jullie elkaar al gesproken hebben in het adviesgesprek, is er al veel relevante informatie. In een gesprek (per telefoon of Skype) bespreken jullie of er aanvullende informatie nodig is en wat de strategie zal worden in de onderhandeling.

    Je hoeft niet zelf in gesprek met de tegenpartij (bijvoorbeeld de buren of je baas), als je dat niet wilt. Jouw jurist doet alle communicatie en laat weten wat je standpunten zijn en opent de onderhandelingen.

    Eenmaal in gesprek, kan de onderhandeling beginnen. Hoe lang dat duurt, kan nogal verschillen. Soms komen we er meteen uit, maar er kunnen ook meerdere rondes volgen. Hierin zijn we ook afhankelijk van de tegenpartij. Staan ze open voor een eerlijke onderhandeling? Hoe snel reageren ze? Een ding weet je wel zeker: de kosten blijven voor jou hetzelfde.

    Tot een oplossing gekomen? We leggen de afspraken duidelijk vast zodat hier later geen discussie over kan komen. Als de onderhandeling niet succesvol was, dan krijg je advies over de mogelijke volgende stap. Jij bepaalt zelf of je een volgende stap wilt nemen.

Procederen of in beroep
Als het echt nodig is, stappen we naar de rechter.
Vaste prijs*

Procederen

Als we er aan de onderhandelingstafel écht niet uitkomen, of als onderhandelen geen zin heeft, kunnen we overgaan tot procederen. Dit doen we alleen als we denken dat je een goede kans maakt om te winnen. Een procedure duurt gemiddeld tussen de 3 a 6 maanden, al kan dat per zaak erg verschillen. 


Dit kan je verwachten

  • De beste verdediging van jouw belangen.
  • We stellen alle documenten op.
  • Een vaste prijs, ook als er meer zittingen zijn.

    Zo werkt het

    Wij stellen de processtukken op, zorgen dat het bij de rechter komt en bereiden ons voor op de zitting. We nemen alle communicatie op ons en komen op voor je belangen.

    Tijdens de zitting lichten de partijen hun standpunten toe en beantwoorden ze eventuele vragen. Jij bent aanwezig bij de zitting, maar wij doen het woord namens jou. Een rechter kan jou ook een vraag stellen. Geen zorgen, want wij staan altijd naast je en bereiden vragen die je kan verwachten met je voor. We proberen altijd het uiterste uit je zaak te halen maar zeggen het ook als er goede redenen zijn om niet verder te procederen.

    In principe volgt na de zitting een uitspraak. Maar de rechter kan ook aandringen op een schikking, extra bewijs opvragen of het advies van een deskundige inwinnen. Of het kan zijn dat er alsnog onderhandeld gaat worden. Niet eens met de uitspraak? We kunnen ook nog in beroep of zelfs hoger beroep gaan. Dit is bij Brandmeester kosteloos als je via ons procedeert. En we doen het alleen als we denken dat jouw zaak een goede kans maakt. Ook daar zijn wij eerlijk over.

    Na de procedure nemen we de uitspraak van de rechter met je door en beantwoorden we eventuele vragen die je nog hebt. Hoe de procedure ook loopt, we ontzorgen je op alle manieren.

* De prijs van deze stap is afhankelijk van je vraag.

"Slachtoffers die letselschade hebben opgelopen door toedoen van een ander hebben behalve persoonlijk leed en letsel ook vaak financiële schade. Daarnaast komen ze voor moeilijke vragen te staan over aansprakelijkheid, medische gevolgen en schade. Bij BrandMR bieden wij specialistische hulp om het door jou gewenste resultaat te behalen. Ons werk is pas geslaagd als jij met een tevreden blik op de zaak kunt terugkijken."

Vivian Cerutti

Vivian Cerutti | Jurist Schade en letsel

Onze mensen
grafiek

VASTE PRIJS, ALLE AANDACHT

  • Controle over de kosten
  • Jij bepaalt hoe ver je gaat
  • Geen verrassingen achteraf

Veelgestelde vragen

Als je een ongeluk hebt gehad met een auto of ander voertuig, probeer dan samen met de andere betrokkene een schadeformulier in te vullen. Soms lukt dat misschien niet. Schrijf dan in ieder geval het kenteken van het voertuig op zodat je erachter kan komen van wie het is. Zijn er getuigen in de buurt? Vraag ze om hun naam en telefoonnummer. Zij kunnen dan mogelijk een verklaring afleggen. Je kan ook foto’s maken. Dit kan je later in het proces helpen. Let daarbij ook op hoe voertuigen ten opzichte van elkaar staan.

Bij letsel door een verkeersongeluk helpen we je kosteloos. We verhalen onze kosten namelijk op de tegenpartij. Als dat niet lukt, is dat ons risico. We vragen bij een verkeersongeluk nooit een deel van je schadevergoeding.

Een letselschadezaak duurt vaak net wat langer dan je herstel. Een zaak wordt vaak geregeld als je klachten verdwenen zijn of niet meer veranderen. Dan kan je namelijk beter inschatten wat de totale schade is, ook voor in de toekomst. Dit betekent helaas ook dat letselschadezaken soms jaren kunnen lopen. Zeker als er sprake is van ernstig letsel.

Het gaat om een telefonisch gesprek. Je kiest zelf of dat via Skype of de telefoon is – net wat je prettig vindt. Je plant de afspraak samen met je advocaat of jurist in. Het gesprek duurt 30 minuten. Onze ervaring is dat dat ruim voldoende is om te bespreken wat je kansen zijn en wat de beste vervolgstap is. Uiteraard is er ruimte om vragen te stellen. We nemen het gesprek ook op, zodat je het nog eens rustig terug kunt luisteren – zo vaak als je wilt.

‘Smartengeld’ klinkt heel poëtisch, maar dat is het niet. Ieder ongeluk of incident met letsel is ingrijpend. Hoewel deze immateriële schade niet in geld uit te drukken is, hebben slachtoffers van een letselgeval meestal recht op een smartengeldvergoeding voor de geleden pijn, het leed en het verminderde plezier in het leven.
Het is heel belangrijk dat de geleden schade goed verantwoord wordt. Onze juristen hebben hier veel ervaring mee.We vragen nooit een deel van je schadevergoeding.

Schade waar je een prijskaartje aan kan hangen, wordt materiële schade genoemd. Dat is alles waar een geldelijke waarde tegenover staat. Als er iets kapot is en het vervangen moet worden, bijvoorbeeld. Maar er zijn ook minder zichtbare kosten waar je niet zo snel aan denkt zoals extra hulp in het huishouden omdat je tijdelijk niet de ramen zelf kan lappen of extra reiskosten omdat bijvoorbeeld fietsen er even niet in zit. Ook gemiste inkomsten omdat je niet kan werken, noemen we materiële schade. Bij het vaststellen van de materiële schade zie je snel iets over het hoofd terwijl er wel degelijk sprake is van schade. Dankzij onze ervaring zorgen wij dat je niets vergeet bij de inventarisatie voor de claim.

Een arts of iemand anders met een medisch beroep heeft de plicht zich zo goed mogelijk in te spannen voor een goed resultaat. Als dit resultaat niet is behaald omdat er bijvoorbeeld iets is fout gegaan, wil dat nog niet zeggen dat de arts ook iets fout heeft gedaan. Een arts is pas aansprakelijk als bewezen kan worden dat hij verwijtbaar heeft gehandeld en zich niet voldoende heeft ingespannen voor het resultaat.

Om te kunnen beoordelen of er sprake is van een verwijtbaar handelen van de arts moet een arts (een medisch adviseur) worden ingeschakeld. Die gaat de medische handelswijze van de arts beoordelen. Het handelen van de arts moet namelijk onder andere beoordeeld worden aan de hand van medische kennis, richtlijnen en protocollen die op dat moment gelden. De medisch adviseur kan bijvoorbeeld beoordelen of de juiste behandeling is ingesteld, of de behandeling op de juiste manier is gedaan en of er voldoende voorlichting is gegeven. Aan de hand van dat medisch advies kunnen wij beoordelen of er juridisch gezien mogelijkheden zijn om de arts aansprakelijk te houden.