Persoonlijk advies bij letsel door verkeersongeluk

Na de online check beginnen we met een persoonlijk advies. We gaan dieper in op je situatie en kijken samen naar de beste opvolging. Je betaalt hier helemaal niets voor.

Als je letsel hebt door een verkeersongeluk helpen we je gratis. We beginnen met een persoonlijk advies. Je krijgt in deze stap meer dan een gesprek, want bij het persoonlijk advies hoort ook:

Een online dossier

In een beveiligde omgeving upload je alle belangrijke documenten die betrekking hebben op je vraag en communiceer je met je jurist. Je vertelt bijvoorbeeld wat je letsel is en welke schadeposten je hebt. Je kunt in je dossier altijd alles terugvinden, dus je hoeft geen aparte administratie bij te houden.

Inzicht in je rechtspositie

We onderzoeken de documenten en informatie die je ons aanlevert. Zo kunnen we inschatten of je een sterke zaak hebt en wat je kansen zijn.

Advies over de volgende stap

We kijken of het slim is om te gaan onderhandelen met de tegenpartij. Het kan ook dat je kansen klein zijn en dat het niet verstandig is om verder te gaan. Dat zeggen we dan ook eerlijk.

… en natuurlijk het gesprek zelf

In het adviesgesprek nemen we al het bovenstaande met je door en gaan we het gesprek aan. Je kan in dit gesprek natuurlijk ook al je brandende vragen stellen. We nemen het gesprek voor je op zodat je het later nog eens terug kan luisteren.

Veelgestelde vragen over persoonlijk advies

Als je letsel hebt door een verkeersongeluk helpen we je kosteloos. We verhalen onze kosten namelijk op de tegenpartij. Bij letselzaken door een verkeersongeluk lukt dat bijna altijd, dus daarom helpen we je gratis. Lukt het toch niet om geld te krijgen van de tegenpartij, dan is dat ons risico. We vragen nooit een deel van je schadevergoeding.

Ja, bij letsel door een verkeersongeluk hoef je ook niets te bepalen voor onderhandelen en procederen. Aan het einde van iedere stap bespreken jij en je advocaat of jurist of het zinvol is om door te gaan. Als jullie besluiten om de volgende stap te zetten, hoef je hier niets voor te betalen. We verhalen onze kosten namelijk op de tegenpartij. En als dat niet lukt, is dat ons risico.

Het gaat om een telefonisch gesprek. Je kiest zelf of dat via Skype of de telefoon is – net wat je prettig vindt. Je plant de afspraak samen met je advocaat of jurist in. Het gesprek duurt 30 minuten. Onze ervaring is dat dat ruim voldoende is om te bespreken wat je kansen zijn en wat de beste vervolgstap is. Uiteraard is er ruimte om vragen te stellen. We nemen het gesprek ook op, zodat je het nog eens rustig terug kunt luisteren – zo vaak als je wilt.

Dat kan natuurlijk gebeuren. We kunnen ons voorstellen dat je niet alles uit het gesprek kunt onthouden. Daarom schrijven we het persoonlijk advies ook kort uit en nemen we het gesprek op. Dan kun je het nog eens rustig nalezen en terugluisteren. Thuis op de bank of samen met een vriend of vriendin. 

En heb je dan nog een vraag? Dan is er altijd ruimte om die alsnog te stellen. 

We begrijpen dat je snel wilt weten waar je aan toe bent. Daarom heb je in principe binnen een week je persoonlijk advies. Na je betaling heb je direct toegang tot je dossier en kun je de gevraagde documenten uploaden. Wij checken die op de eerstvolgende werkdag en als alles in orde is, kan de afspraak worden gepland. Na het gesprek weet je waar je aan toe bent en wat je het beste kunt doen.

We hebben in het begin wat informatie en documenten van je nodig. Het is fijn als je die snel uploadt, zodat wij er ook snel in kunnen duiken. Verder verwachten we dat je tijd hebt om het gesprek voor te bereiden en te voeren. Dat laatste kost je ongeveer een uur. 

Lukt het niet om één of meer van deze documenten aan te leveren? Neem dan even contact met ons op, dan gaan we op zoek naar een oplossing.