Hulp & contact

Heb je een vraag? Dan ben je op de goede pagina. Sommige vragen krijgen we vaker. Die beantwoorden we hieronder. En zit je vraag er niet tussen? Dan kun je ook met ons chatten.

Over Brandmeester

We helpen je graag, maar je krijgt de kosten niet terug via je verzekeraar. We vallen namelijk niet onder de dekking van je polis. Voor verzekerde hulp moet je bij je eigen verzekeraar aankloppen. Als je alsnog buiten je verzekering om rechtsbijstand zoekt, helpen we je natuurlijk graag verder. 

Rechts- of wetswinkels en juridisch loketten beantwoorden - vaak kosteloos - je juridische vragen. Maar daar blijft het bij. Je vindt er geen volgende stappen, geen hulp bij het proces. Ze zullen je alleen doorverwijzen naar een derde. Bij Brandmeester vind je op één plek betaalbaar advies dat is toegespitst op jouw situatie en iemand die voor je onderhandelt en/of procedeert. Vanaf het eerste moment heb je een advocaat als aanspreekpunt.

Het verschil zit hem vooral in het feit dat je bij Brandmeester geen jaarlijkse bijdrage kwijt bent. Je betaalt alleen wanneer je juridische hulp nodig hebt. Zo betaal je niet eindeloos voor iets wat je niet gebruikt, maar betaal je alleen op het moment dat je het echt nodig hebt.

Nee, dat is niet mogelijk. Maar vrees niet: op basis van je ingevulde checklist, beschikbaarheid en ons geheime algoritme vinden wij altijd de advocaat die het beste bij je situatie past.

Al onze mensen zijn zorgvuldig geselecteerd op ervaring, specialisme en persoonlijkheid. Verschillende situaties vereisen verschillende specialismen; je krijgt altijd diegene die het meest verstand heeft van je situatie. Klikt het toch niet? Dan krijg je een andere advocaat toegewezen.

Je kan Brandmeester niet bezoeken, maar onze advocaten en juristen werken vanuit Den Haag. Hier zijn speciale ruimtes ingericht waar ze vanuit skypen en bellen. 

We hebben geprobeerd om onze dienstverlening zo efficiënt mogelijk te maken. Zo zijn onze adviesgesprekken alleen via Skype of telefoon. Dat bespaart jou en onze advocaten reistijd én een kopje koffie. Op deze manier kunnen we je zo voordelig mogelijk helpen.

Alle randzaken zijn geautomatiseerd, zodat wij ons volledig kunnen concentreren op je zaak. Want het gaat uiteindelijk allemaal om het resultaat.

Zeker niet. Elk geval is uniek en heeft dus ook een unieke aanpak. Daarom gaan wij altijd eerst het gesprek aan om goed te bepalen waar je het best mee geholpen wordt.

Uit ervaring weten wij dat in 90% van de gevallen (bij arbeid) een onderhandeling genoeg is om tot de gewenste  uitkomst te komen. Voor de overige 10% kunnen we overgaan tot procederen. Uiteraard pas wanneer jij dat wil. 

Wat vervelend dat je niet tevreden bent. Je kan met klachten of feedback altijd terecht bij je advocaat. Komen jullie er samen niet uit? Laat het ons dan weten.

Over wie we kunnen helpen

Nee, als ondernemer kan je nog niet bij Brandmeester terecht met je zakelijke geschillen. Dit is wel een service die we in de toekomst gaan aanbieden. Brandmeester is een nieuw initiatief en we zijn nog in ontwikkeling. Op dit moment behandelen we alleen een deel van de arbeidszaken. We gaan uitbreiden zodat we je later dit jaar kunnen helpen bij alle arbeidszaken en andere juridische conflicten, zoals wonen, uitkeringen en letsel.

Nee, als zzp’er kan je nog niet bij Brandmeester terecht met je zakelijke geschillen. Dit is wel een service die we in de toekomst gaan aanbieden. Brandmeester is een nieuw initiatief en we zijn nog in ontwikkeling. Op dit moment behandelen we alleen een deel van de arbeidszaken. We gaan uitbreiden zodat we je later dit jaar kunnen helpen bij alle arbeidszaken en andere juridische conflicten, zoals wonen, uitkeringen en letsel.

Nee, dat kan helaas niet. We willen samen met jou de strategie bepalen. Dat kan alleen als we er vanaf het begin bij zijn. We nemen dus geen dossiers over van andere juristen. Zo zorgen we ervoor dat we de kwaliteit kunnen bieden die je verdient. Want uiteindelijk draait het om het resultaat.

Brandmeester is een nieuw initiatief en we zijn nog in ontwikkeling. Op dit moment behandelen we alleen een deel van de arbeidszaken. We gaan uitbreiden zodat we je later dit jaar kunnen helpen bij alle arbeidszaken en andere juridische conflicten, zoals wonen, uitkeringen en letsel.

Over betalen

Nee, er zijn geen bijkomende kosten en die zullen er ook niet komen. Je weet dus bij elke stap vooraf precies hoeveel je kwijt bent. Dit maakt het voorspelbaar. In een periode van onzekerheid is dat wel zo prettig. Ook als een fase langer duurt dan verwacht rekenen we geen extra kosten. Dus geen uurtje-factuurtje.

Helaas zijn gespreide betalingen op dit moment niet mogelijk. We vragen je de iDEAL betaling in één keer te doen.

Lukt je betaling via iDEAL niet? Wat vervelend. Neem dan even contact met ons op via de chat, dan gaan we kijken of we een oplossing kunnen vinden.

Alle betalingen gebeuren via iDEAL. Bij grote bedragen is een creditcardbetaling ook mogelijk. Als je internetbankiert bij ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of de Triodos Bank heb je toegang tot iDEAL.

We hebben hiervoor gekozen omdat het de gemakkelijkste en veiligste manier van online betalen is. En laten we gemak en veiligheid nou net erg belangrijk vinden. Je betaalt voor iDEAL-betalingen bij ons geen extra kosten.

Over je account

Begin met de online check. Zodra we hebben vastgesteld dat we je kunnen helpen, krijg je automatisch de mogelijkheid om een account aan te maken. 

Hier vul je je gegevens in en kies je een wachtwoord. Zodra je de betaling voor een persoonlijk adviesgesprek hebt gedaan, krijg je toegang tot je dossier en staan de eerste taken voor je klaar.

Wachtwoord vergeten? Dat kan gebeuren. Ga naar het inlogmenu, en klik op 'Wachtwoord vergeten'. We sturen je dan per e-mail een link om een nieuw wachtwoord te kiezen.

Om veiligheidsredenen is het niet mogelijk om zelf je telefoonnummer te veranderen. Neem hiervoor contact op met je advocaat. Log in via het inlogscherm met je wachtwoord en sms-code en klik op 'Contact' bovenaan het dossier.

Om veiligheidsredenen is het niet mogelijk om zelf je e-mailadres te veranderen. Neem hiervoor contact op met je advocaat. Log in via het inlogscherm met je wachtwoord en sms-code en klik op 'Contact' bovenaan het dossier.

Over je dossier

Lukt het uploaden van een bestand om wat voor reden dan ook niet? Neem dan even contact met ons op.

Is er iets aan de hand met je dossier? Dat is erg vervelend. Neem even contact met ons op, dan gaan we kijken wat er aan de hand is.

In je dossier kan je je gegevens, waaronder je contactvoorkeur, veranderen. Log in via het inlogscherm met je wachtwoord en sms-code, en ga naar Mijn profiel in het menu om je gegevens te veranderen.

Stel ons je vraag

Stel ons je vraag

Kom je er zelf niet uit? Dan helpen we je graag. We zijn niet telefonisch bereikbaar maar wel via de chat (op werkdagen tussen 8:30 en 17:30 uur).