Hulp & contact

Heb je een vraag? Dan ben je op de goede pagina. Sommige vragen krijgen we vaker. Die beantwoorden we hieronder. En zit je vraag er niet tussen? Dan kun je ook met ons chatten.

Over Brandmeester

We helpen je graag, maar je krijgt de kosten niet terug via je verzekeraar. We vallen namelijk niet onder de dekking van je polis. Voor verzekerde hulp moet je bij je eigen verzekeraar aankloppen. Als je alsnog buiten je verzekering om rechtsbijstand zoekt, helpen we je natuurlijk graag verder. 

Rechts- en wetswinkels en juridisch loketten beantwoorden je juridische vragen. Vaak doen ze dat zelfs kosteloos. Maar daar blijft het dan ook bij. Je vindt er geen volgende stappen en ze geven je geen hulp bij het proces. Ze zullen je alleen doorverwijzen naar een derde. 

Bij Brandmeester vind je op één plek zowel betaalbaar advies als juridische hulp. Alles is toegespitst op jouw situatie waarbij iemand voor je onderhandelt of procedeert. En vanaf het allereerste moment heb je al een jurist als aanspreekpunt.

Het verschil zit hem vooral in het feit dat je bij Brandmeester geen jaarlijkse bijdrage kwijt bent. Je betaalt alleen wanneer je juridische hulp nodig hebt. Zo betaal je niet eindeloos voor iets wat je niet gebruikt, maar betaal je alleen op het moment dat je het echt nodig hebt.

Nee, dat is niet mogelijk. Maar vrees niet: op basis van je ingevulde checklist, beschikbaarheid en ons geheime algoritme vinden wij altijd de advocaat die het beste bij je situatie past.

Al onze mensen zijn zorgvuldig geselecteerd op ervaring, specialisme en persoonlijkheid. Verschillende situaties vereisen verschillende specialismen; je krijgt altijd diegene die het meest verstand heeft van je situatie. Klikt het toch niet? Dan krijg je een andere advocaat toegewezen.

Onze advocaten werken vanuit Den Haag. Het idee achter Brandmeester is dat we je online juridische hulp bieden. Dus je kan ons niet bezoeken. Wel hebben we speciale ruimtes ingericht zodat je onze advocaten kunt bellen of zelfs beeldbellen via Microsoft Teams. En natuurlijk vind je alle informatie over je zaak terug in je online dossier.

Bij Brandmeester willen we je het graag zo makkelijk mogelijk maken. Daarom bieden we je onze juridische hulp online aan. Zo hoef je niet eens je huis meer uit. Terwijl je via de telefoon of via beeldbellen toch alles kunt bespreken met onze advocaten. Handig toch? En het scheelt je nog reistijd ook!

Zeker niet. Elk geval is uniek en heeft dus ook een unieke aanpak. Daarom gaan we altijd eerst het gesprek aan om goed te bepalen waar we je het best mee helpen.

Wat vervelend dat je niet tevreden bent! Vanzelfsprekend willen we er alles aan doen om dit voor je op te lossen. Je kunt in de eerste plaats altijd met je klachten of feedback terecht bij je jurist of advocaat. Komen jullie er samen niet uit? Laat het ons dan weten.

Over wie we kunnen helpen

Nee. Je kunt als ondernemer nog niet bij Brandmeester terecht voor zakelijke geschillen of voor geschillen met werknemers. Het is wel de bedoeling dat dit in de toekomst van de grond komt.

Nee, als zzp’er kan je nog niet bij Brandmeester terecht met je zakelijke geschillen. Dit is wel een service die we in de toekomst gaan aanbieden. Brandmeester is een nieuw initiatief en we zijn nog in ontwikkeling. Op dit moment behandelen we alleen een deel van de arbeidszaken. We gaan uitbreiden zodat we je later dit jaar kunnen helpen bij alle arbeidszaken en andere juridische conflicten, zoals wonen, uitkeringen en letsel.

Nee, dat kan helaas niet. We willen samen met jou de strategie bepalen. Dat kan alleen als we er vanaf het begin bij zijn. We nemen dus geen dossiers over van andere juristen. Zo zorgen we ervoor dat we de kwaliteit kunnen bieden die je verdient. Want uiteindelijk draait het om het resultaat.

Brandmeester is een nieuw initiatief dat nog volop in ontwikkeling is. Op dit moment behandelen we een groot deel van de arbeids-, woon-, geld- en letselzaken. Maar op termijn gaan we nog verder uitbreiden. Zo kunnen we je straks ook helpen bij andere juridische conflicten zoals familierecht.

Over betalen

Nee, er zijn geen bijkomende kosten en die zullen er ook niet komen. Je weet dus bij elke stap vooraf precies hoeveel je kwijt bent. Dit maakt het voorspelbaar. In een periode van onzekerheid is dat wel zo prettig. Ook als een fase langer duurt dan verwacht rekenen we geen extra kosten. Dus geen uurtje-factuurtje.

Ja, dat kan. Voor onderhandelen en procederen is dit mogelijk. Je eerste betaaltermijn betaal je direct op Brandmr.nl. Daarna ontvang je iedere maand een betaalverzoek totdat het verschuldigde bedrag voldaan is. Het aantal en de hoogte van de betaaltermijnen verschillen per rechtsgebied en per stap. De termijnen vind je hier. Kijk hier naar de voorwaarden voor gespreid betalen.

Wat vervelend dat je betaling via iDEAL niet lukt! Uiteraard is dat wel het laatste dat we willen. Neem even contact met ons op via de chat. Dan gaan we zo snel mogelijk kijken of we een oplossing kunnen vinden.

Alle betalingen gebeuren via iDEAL. Bij grote bedragen is ook een creditcardbetaling mogelijk. Als je internetbankiert bij ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of de Triodos Bank heb je toegang tot iDEAL.

We hebben hiervoor gekozen omdat dit de gemakkelijkste en veiligste manier van online betalen is.

Je betaalt voor iDEAL-betalingen bij ons geen extra kosten. Ook is het mogelijk om in termijnen te betalen. Kijk hier naar de voorwaarden hiervoor.

Over je dossier

Een dossier aanmaken begint met de online check. Als we aan de hand van je antwoorden in de check hebben vastgesteld dat we je kunnen helpen, krijg je automatisch de mogelijkheid om een dossier aan te maken. 

Hiervoor vul je je gegevens in en kies je een wachtwoord. Zodra je de betaling voor een persoonlijk adviesgesprek hebt gedaan, krijg je toegang tot je dossier en staan de eerste taken voor je klaar.

Wachtwoord vergeten? Dat kan gebeuren. Ga naar het inlogmenu, en klik op 'Wachtwoord vergeten'. We sturen je dan per e-mail een link om een nieuw wachtwoord te kiezen.

Om veiligheidsredenen is het niet mogelijk om zelf je telefoonnummer te veranderen. Neem hiervoor contact op met je advocaat. Log in via het inlogscherm met je wachtwoord en sms-code en klik op Contact bovenaan het dossier.

Om veiligheidsredenen is het niet mogelijk om zelf je e-mailadres te veranderen. Neem hiervoor contact op met je advocaat. Log in via het inlogscherm met je wachtwoord en sms-code en klik op Contact bovenaan het dossier.

Lukt het uploaden van een bestand om wat voor reden dan ook niet? Neem dan even contact met ons op.

Is er iets aan de hand met je dossier? Dat is erg vervelend. Neem even contact met ons op, dan gaan we kijken wat er aan de hand is.

Wil je toch liever op een andere manier contact met ons houden? In je online dossier kan je je gegevens, waaronder je contactvoorkeur, veranderen. Log in via het inlogscherm met je wachtwoord en sms-code. Ga vervolgens in het menu naar Mijn profiel om je gegevens te veranderen.

Stel ons je vraag

Stel ons je vraag

Kom je er zelf niet uit? Dan helpen we je graag. Wij zijn telefonisch (088 018 84 05) en via de chat bereikbaar (op werkdagen tussen 8:30 en 17:30 uur). Kun je ons niet bereiken omdat het buiten de kantooruren is? Dan kun je op onze chat ook een bericht achterlaten. We nemen dan later contact met je op.