Heb je een verkeersongeval gehad? Of juist een ongeluk op het werk? Wil je weten of je recht hebt op een schadevergoeding? Wij helpen je om voor je rechten op te komen. Er is vaak veel meer mogelijk dan je denkt. Problemen waarmee we je onder andere kunnen helpen zijn:
Je hebt letsel en vraagt je af of je recht hebt op schadevergoeding
Je vraagt je af of je recht hebt op smartengeld
Je hebt een verkeersongeluk gehad
Je hebt een ongeluk op het werk gehad
Er is een medische fout gemaakt.
Heb je nog een vraag over een van deze onderwerpen? Dat kan natuurlijk. Onderaan deze pagina vind je een aantal veelgestelde vragen die we vaak horen op het rechtsgebied van schade en letsel. Zit je vraag er niet tussen? Dan kun je tijdens kantooruren ook met ons chatten.
Hoe kan BrandMR je helpen?
Dit zijn de juridische diensten die wij bieden. Je bepaalt zelf hoe ver je wil gaan. Vaak is een persoonlijk advies al voldoende. Klik hieronder op de dienst van jouw keuze voor meer informatie. Bij letsel door een verkeersongeluk helpen we je kosteloos.
Online check
Is Brandmeester iets voor jou? Check het direct. Je ziet dan ook welke letselschade advocaat het beste past bij jouw vraag. Ook krijg je meteen een aantal tips mee.
Online Check
Kunnen wij wat voor je betekenen? Je weet het na een paar klikken met de online check. Bovendien zie je meteen welke van onze gespecialiseerde advocaten je het beste kan helpen. Je kunt deze check vergelijken met het eerste gesprek dat je met een traditionele advocaat zou hebben. Maar met als voordeel dat je niet naar een duur kantoor hoeft te komen. Ga je met ons verder? Dan zit je eigen advocaat al voor je klaar voor het persoonlijk adviesgesprek.
Meer weten over de online check? De specialisten leggen het uit.
DIT KAN JE VERWACHTEN
Binnen één minuut gedaan
Gratis en vrijblijvend
Selecteert de beste advocaat voor jouw vraag
Besluit je met ons in zee te gaan? Dan volgt een Persoonlijk Adviesgesprek. De meeste zaken zijn met het Persoonlijk Adviesgesprek al opgelost, ook dankzij de goede voorselectie in de Online Check.
Hier begin je altijd mee. Dit advies is namelijk ook nodig om te bepalen of verdere stappen nodig zijn. Soms lost het je probleem al op en anders helpen we je verder.
Persoonlijk advies
Als je dit adviesgesprek in gaat, heb je de online check al gedaan. Dus we weten waar het over gaat en welke advocaat je het beste kan helpen. Zo kunnen we meteen ter zake komen. We geven je een goed beeld van je kansen en vertellen je hoe je (met of zonder Brandmeester) verder moet.
Meer weten over het persoonlijk advies? De specialisten leggen het uit.
Zo makkelijk werkt je persoonlijke adviesgesprek
Maak je online dossier aan
Upload direct je stukken
Plan je afspraak in met je specialist
Je specialist bestudeert je stukken
Voer een inhoudelijk adviesgesprek over jouw probleem
Ontvang een schriftelijk advies en audio-opname
Soms lost het je probleem al op en anders helpen we je graag verder in de stap 'Onderhandelen'.
Natuurlijk willen we je zo snel mogelijk kunnen helpen. Daarom kan je na het aanmaken van je online dossier al direct aan de slag met het aanleveren van de belangrijkste informatie. Je ziet duidelijk welke documenten en andere informatie we nodig hebben. Jouw jurist bekijkt of alles goed binnen is gekomen en vraagt als dat nodig is nog om extra informatie. Zo weten we zeker dat we goed voorbereid het gesprek in gaan. En uiteraard is alle informatie goed beveiligd.
Als alle informatie binnen is, krijg je een seintje dat je de afspraak kunt inplannen. Je hebt namelijk toegang tot de agenda van je jurist. Kies het moment dat jou het beste uitkomt. Jouw jurist gaat zich vervolgens inlezen in je situatie en jij krijgt tips over hoe je je het beste kunt voorbereiden op het adviesgesprek.
Het adviesgesprek duurt ongeveer 30 minuten en gaat via telefoon of beeldbellen. Jij kiest wat je het prettigste vindt. Tijdens het gesprek bespreken we of het slim is om te gaan onderhandelen (als je te maken hebt met bedrijven of personen) of bezwaar te maken (als je te maken hebt met instanties van de (semi-)overheid). Het kan ook dat je kansen klein zijn en dat het niet verstandig is om verder te gaan. Dat zeggen we dan ook eerlijk. Wil je meer weten over het adviesgesprek en wat je er allemaal van kan verwachten? Lees erover in deze blog.
Het advies is makkelijk terug te vinden in je eigen online dossier. Er is een schriftelijk deel en een audio-opname van het gesprek. Je kan het dus altijd nog eens terugluisteren of teruglezen. Handig als je bijvoorbeeld je opties nog eens met iemand anders wil bespreken. Onze ervaring is dat veel juridische problemen met een persoonlijk advies al zijn opgelost. Wil je daarna toch nog verder gaan? Dan helpen we je graag in de volgende stap: 'Onderhandelen'.
In gesprek of bezwaar
Je advocaat gaat voor je in gesprek en zorgt ervoor dat je krijgt waar je recht op hebt. Alle afspraken worden waterdicht vastgelegd.
Onderhandelen
Jouw specialist gaat voor je in gesprek met de tegenpartij. Samen hebben jullie de strategie en de doelen bepaald. Omdat je eerst het persoonlijk adviesgesprek hebt gehad, kunnen we snel door met het maken van afspraken. Dat betekent snel werken en meer kans van slagen. Als je je probleem nog niet had opgelost na het persoonlijk adviesgesprek lukt het met onderhandelen vrijwel altijd.
Wat we voor onze vaste prijs bieden
Samen met jou de strategie bepalen.
Correspondentie met de tegenpartij.
Overleg met jou en de tegenpartij om tot een oplossing te komen.
Vastleggen van de afspraken met de tegenpartij.
Wat je kunt verwachten
Je hoeft niet zelf aan tafel met de tegenpartij.
Door het online dossier heb je controle en inzicht.
Na afloop zijn alle afspraken waterdicht vastgelegd.
Je kunt de kosten ook gespreid betalen.
Meer weten over onderhandelen of in bezwaar gaan? De specialisten leggen het uit.
Omdat jullie elkaar al gesproken hebben in het adviesgesprek is er al veel relevante informatie bekend. In een gesprek (per telefoon of Teams) bespreken jullie of er aanvullende informatie nodig is en wat de strategie zal worden in de onderhandeling.
Je hoeft niet zelf in gesprek met de tegenpartij (bijvoorbeeld de buren of je baas), als je dat niet wilt. Jouw jurist doet alle communicatie. Hij laat weten wat je standpunten zijn en opent de onderhandelingen.
Eenmaal in gesprek kan de onderhandeling beginnen. Hoe lang dat duurt, kan nogal verschillen. Soms komen we er meteen uit. Maar er kunnen ook meerdere rondes volgen. Hierin zijn we ook afhankelijk van de tegenpartij. Staan ze open voor een eerlijke onderhandeling? Hoe snel reageren ze? Eén ding weet je wel zeker: de kosten blijven voor jou hetzelfde.
Tot een oplossing gekomen? Dan leggen we de afspraken duidelijk vast zodat hier later geen discussie over kan ontstaan. Als de onderhandeling niet succesvol was, krijg je advies over een mogelijke volgende stap. Jij bepaalt zelf of je die volgende stap ook wil nemen.
Procederen of in beroep
Naar de rechter gaan we alleen als dat echt nodig is. Dit komt maar weinig voor. Maar als dit het geval is, staat je advocaat je bij van A tot Z.
Procederen
Als we er aan de onderhandelingstafel echt niet uitkomen of als onderhandelen geen zin heeft, kunnen we overgaan tot procederen. Dit doen we alleen als we denken dat je een goede kans maakt om te winnen. Een procedure duurt gemiddeld tussen de drie en zes maanden. Al kan dat per zaak erg verschillen.
Wat we voor onze vaste prijs bieden
Juridische ondersteuning (correspondentie voeren, overleg met jou en de tegenpartij, het vastleggen van eventuele afspraken met de tegenpartij, het schrijven van processtukken en het voorbereiden en bijwonen van zittingen).
De kosten van de rechter (griffierecht).
De kosten van een eventuele deskundige.
De kosten van een deurwaarder.
Dit kan je verwachten
De beste verdediging van jouw belangen.
We stellen alle documenten voor je op.
Een vaste prijs, ook als er meer zittingen zijn.
Je kunt de kosten ook gespreid betalen.
Meer weten over procederen of in beroep? De specialisten leggen het uit.
Wij stellen de processtukken op, zorgen dat het bij de rechter komt en bereiden ons voor op de zitting. We nemen alle communicatie op ons en komen op voor je belangen.
Tijdens de zitting lichten de partijen hun standpunten toe en beantwoorden ze eventuele vragen. Jij bent aanwezig bij de zitting maar wij doen het woord namens jou. Een rechter kan jou ook een vraag stellen. Geen zorgen! Wij staan altijd naast je en bereiden vragen die je kan verwachten met je voor. We proberen altijd het uiterste uit je zaak te halen maar zeggen het ook als er goede redenen zijn om niet verder te procederen.
In principe volgt na de zitting een uitspraak. Maar de rechter kan ook aandringen op een schikking, extra bewijs opvragen of het advies van een deskundige inwinnen. Of het kan zijn dat er alsnog onderhandeld gaat worden. Niet eens met de uitspraak? We kunnen ook nog in beroep of zelfs hoger beroep gaan. Als je via Brandmeester procedeert, is dit kosteloos. En we doen het alleen als we denken dat jouw zaak een goede kans maakt. Ook daar zijn we eerlijk over.
Na de procedure nemen we de uitspraak van de rechter met je door en beantwoorden we eventuele vragen die je nog hebt. Hoe de procedure ook loopt, we ontzorgen je op alle manieren.
Online check
Is Brandmeester iets voor jou? Check het direct. Je ziet dan ook welke letselschade advocaat het beste past bij jouw vraag. Ook krijg je meteen een aantal tips mee.
Online Check
Kunnen wij wat voor je betekenen? Je weet het na een paar klikken met de online check. Bovendien zie je meteen welke van onze gespecialiseerde advocaten je het beste kan helpen. Je kunt deze check vergelijken met het eerste gesprek dat je met een traditionele advocaat zou hebben. Maar met als voordeel dat je niet naar een duur kantoor hoeft te komen. Ga je met ons verder? Dan zit je eigen advocaat al voor je klaar voor het persoonlijk adviesgesprek.
Meer weten over de online check? De specialisten leggen het uit.
DIT KAN JE VERWACHTEN
Binnen één minuut gedaan
Gratis en vrijblijvend
Selecteert de beste advocaat voor jouw vraag
Besluit je met ons in zee te gaan? Dan volgt een Persoonlijk Adviesgesprek. De meeste zaken zijn met het Persoonlijk Adviesgesprek al opgelost, ook dankzij de goede voorselectie in de Online Check.
Hier begin je altijd mee. Dit advies is namelijk ook nodig om te bepalen of verdere stappen nodig zijn. Soms lost het je probleem al op en anders helpen we je verder.
Persoonlijk advies
Als je dit adviesgesprek in gaat, heb je de online check al gedaan. Dus we weten waar het over gaat en welke advocaat je het beste kan helpen. Zo kunnen we meteen ter zake komen. We geven je een goed beeld van je kansen en vertellen je hoe je (met of zonder Brandmeester) verder moet.
Meer weten over het persoonlijk advies? De specialisten leggen het uit.
Zo makkelijk werkt je persoonlijke adviesgesprek
Maak je online dossier aan
Upload direct je stukken
Plan je afspraak in met je specialist
Je specialist bestudeert je stukken
Voer een inhoudelijk adviesgesprek over jouw probleem
Ontvang een schriftelijk advies en audio-opname
Soms lost het je probleem al op en anders helpen we je graag verder in de stap 'Onderhandelen'.
Natuurlijk willen we je zo snel mogelijk kunnen helpen. Daarom kan je na het aanmaken van je online dossier al direct aan de slag met het aanleveren van de belangrijkste informatie. Je ziet duidelijk welke documenten en andere informatie we nodig hebben. Jouw jurist bekijkt of alles goed binnen is gekomen en vraagt als dat nodig is nog om extra informatie. Zo weten we zeker dat we goed voorbereid het gesprek in gaan. En uiteraard is alle informatie goed beveiligd.
Als alle informatie binnen is, krijg je een seintje dat je de afspraak kunt inplannen. Je hebt namelijk toegang tot de agenda van je jurist. Kies het moment dat jou het beste uitkomt. Jouw jurist gaat zich vervolgens inlezen in je situatie en jij krijgt tips over hoe je je het beste kunt voorbereiden op het adviesgesprek.
Het adviesgesprek duurt ongeveer 30 minuten en gaat via telefoon of beeldbellen. Jij kiest wat je het prettigste vindt. Tijdens het gesprek bespreken we of het slim is om te gaan onderhandelen (als je te maken hebt met bedrijven of personen) of bezwaar te maken (als je te maken hebt met instanties van de (semi-)overheid). Het kan ook dat je kansen klein zijn en dat het niet verstandig is om verder te gaan. Dat zeggen we dan ook eerlijk. Wil je meer weten over het adviesgesprek en wat je er allemaal van kan verwachten? Lees erover in deze blog.
Het advies is makkelijk terug te vinden in je eigen online dossier. Er is een schriftelijk deel en een audio-opname van het gesprek. Je kan het dus altijd nog eens terugluisteren of teruglezen. Handig als je bijvoorbeeld je opties nog eens met iemand anders wil bespreken. Onze ervaring is dat veel juridische problemen met een persoonlijk advies al zijn opgelost. Wil je daarna toch nog verder gaan? Dan helpen we je graag in de volgende stap: 'Onderhandelen'.
In gesprek of bezwaar
Je advocaat gaat voor je in gesprek en zorgt ervoor dat je krijgt waar je recht op hebt. Alle afspraken worden waterdicht vastgelegd.
Onderhandelen
Jouw specialist gaat voor je in gesprek met de tegenpartij. Samen hebben jullie de strategie en de doelen bepaald. Omdat je eerst het persoonlijk adviesgesprek hebt gehad, kunnen we snel door met het maken van afspraken. Dat betekent snel werken en meer kans van slagen. Als je je probleem nog niet had opgelost na het persoonlijk adviesgesprek lukt het met onderhandelen vrijwel altijd.
Wat we voor onze vaste prijs bieden
Samen met jou de strategie bepalen.
Correspondentie met de tegenpartij.
Overleg met jou en de tegenpartij om tot een oplossing te komen.
Vastleggen van de afspraken met de tegenpartij.
Wat je kunt verwachten
Je hoeft niet zelf aan tafel met de tegenpartij.
Door het online dossier heb je controle en inzicht.
Na afloop zijn alle afspraken waterdicht vastgelegd.
Je kunt de kosten ook gespreid betalen.
Meer weten over onderhandelen of in bezwaar gaan? De specialisten leggen het uit.
Omdat jullie elkaar al gesproken hebben in het adviesgesprek is er al veel relevante informatie bekend. In een gesprek (per telefoon of Teams) bespreken jullie of er aanvullende informatie nodig is en wat de strategie zal worden in de onderhandeling.
Je hoeft niet zelf in gesprek met de tegenpartij (bijvoorbeeld de buren of je baas), als je dat niet wilt. Jouw jurist doet alle communicatie. Hij laat weten wat je standpunten zijn en opent de onderhandelingen.
Eenmaal in gesprek kan de onderhandeling beginnen. Hoe lang dat duurt, kan nogal verschillen. Soms komen we er meteen uit. Maar er kunnen ook meerdere rondes volgen. Hierin zijn we ook afhankelijk van de tegenpartij. Staan ze open voor een eerlijke onderhandeling? Hoe snel reageren ze? Eén ding weet je wel zeker: de kosten blijven voor jou hetzelfde.
Tot een oplossing gekomen? Dan leggen we de afspraken duidelijk vast zodat hier later geen discussie over kan ontstaan. Als de onderhandeling niet succesvol was, krijg je advies over een mogelijke volgende stap. Jij bepaalt zelf of je die volgende stap ook wil nemen.
Procederen of in beroep
Naar de rechter gaan we alleen als dat echt nodig is. Dit komt maar weinig voor. Maar als dit het geval is, staat je advocaat je bij van A tot Z.
Procederen
Als we er aan de onderhandelingstafel echt niet uitkomen of als onderhandelen geen zin heeft, kunnen we overgaan tot procederen. Dit doen we alleen als we denken dat je een goede kans maakt om te winnen. Een procedure duurt gemiddeld tussen de drie en zes maanden. Al kan dat per zaak erg verschillen.
Wat we voor onze vaste prijs bieden
Juridische ondersteuning (correspondentie voeren, overleg met jou en de tegenpartij, het vastleggen van eventuele afspraken met de tegenpartij, het schrijven van processtukken en het voorbereiden en bijwonen van zittingen).
De kosten van de rechter (griffierecht).
De kosten van een eventuele deskundige.
De kosten van een deurwaarder.
Dit kan je verwachten
De beste verdediging van jouw belangen.
We stellen alle documenten voor je op.
Een vaste prijs, ook als er meer zittingen zijn.
Je kunt de kosten ook gespreid betalen.
Meer weten over procederen of in beroep? De specialisten leggen het uit.
Wij stellen de processtukken op, zorgen dat het bij de rechter komt en bereiden ons voor op de zitting. We nemen alle communicatie op ons en komen op voor je belangen.
Tijdens de zitting lichten de partijen hun standpunten toe en beantwoorden ze eventuele vragen. Jij bent aanwezig bij de zitting maar wij doen het woord namens jou. Een rechter kan jou ook een vraag stellen. Geen zorgen! Wij staan altijd naast je en bereiden vragen die je kan verwachten met je voor. We proberen altijd het uiterste uit je zaak te halen maar zeggen het ook als er goede redenen zijn om niet verder te procederen.
In principe volgt na de zitting een uitspraak. Maar de rechter kan ook aandringen op een schikking, extra bewijs opvragen of het advies van een deskundige inwinnen. Of het kan zijn dat er alsnog onderhandeld gaat worden. Niet eens met de uitspraak? We kunnen ook nog in beroep of zelfs hoger beroep gaan. Als je via Brandmeester procedeert, is dit kosteloos. En we doen het alleen als we denken dat jouw zaak een goede kans maakt. Ook daar zijn we eerlijk over.
Na de procedure nemen we de uitspraak van de rechter met je door en beantwoorden we eventuele vragen die je nog hebt. Hoe de procedure ook loopt, we ontzorgen je op alle manieren.
Schade & Letsel
Veelvoorkomen-de problemen
Hiernaast vind je een aantal concrete voorbeelden van problemen die je op het gebied van Schade en Letsel tegen kan komen. We geven je tips en laten je zien wat je kansen zijn en hoe je het verder aan kan pakken.
"Slachtoffers die letselschade hebben opgelopen door toedoen van een ander hebben behalve persoonlijk leed en letsel ook vaak financiële schade. Daarnaast komen ze voor moeilijke vragen te staan over aansprakelijkheid, medische gevolgen en schade. Bij BrandMR bieden wij specialistische hulp om het door jou gewenste resultaat te behalen. Ons werk is pas geslaagd als jij met een tevreden blik op de zaak kunt terugkijken."
Als je een ongeluk hebt gehad met een auto of ander voertuig, probeer dan samen met de andere betrokkene een schadeformulier in te vullen. Soms lukt dat misschien niet. Schrijf dan in ieder geval het kenteken van het voertuig op zodat je erachter kan komen van wie het is. Zijn er getuigen in de buurt? Vraag ze om hun naam en telefoonnummer. Zij kunnen dan mogelijk een verklaring afleggen. Je kan ook foto’s maken. Dit kan je later in het proces helpen. Let daarbij ook op hoe voertuigen ten opzichte van elkaar staan.
Bij letsel door een verkeersongeluk helpen we je kosteloos. We verhalen onze kosten namelijk op de tegenpartij. Als dat niet lukt, is dat ons risico. We vragen bij een verkeersongeluk nooit een deel van je schadevergoeding.
Een letselschadezaak duurt vaak net wat langer dan je herstel. Een zaak wordt vaak geregeld als je klachten verdwenen zijn of niet meer veranderen. Dan kan je namelijk beter inschatten wat de totale schade is, ook voor in de toekomst. Dit betekent helaas ook dat letselschadezaken soms jaren kunnen lopen. Zeker als er sprake is van ernstig letsel.
Het gaat om een telefonisch gesprek. Je kiest zelf of dat via Microsoft Teams of via de telefoon verloopt. Net wat je prettig vindt. Je plant de afspraak samen met je advocaat of jurist in. Het gesprek duurt 30 minuten. Onze ervaring is dat dat ruim voldoende is om te bespreken wat je kansen zijn en wat de beste vervolgstap is. Uiteraard is er alle ruimte voor je om vragen te stellen. We nemen het gesprek ook op zodat je het op een later tijdstip nog eens rustig terug kunt luisteren. Zo vaak als je wilt.
‘Smartengeld’ klinkt heel poëtisch, maar dat is het niet. Ieder ongeluk of incident met letsel is ingrijpend. Hoewel deze immateriële schade niet in geld uit te drukken is, hebben slachtoffers van een letselgeval meestal recht op een smartengeldvergoeding voor de geleden pijn, het leed en het verminderde plezier in het leven. Het is heel belangrijk dat de geleden schade goed verantwoord wordt. Onze juristen hebben hier veel ervaring mee.We vragen nooit een deel van je schadevergoeding.
Schade waar je een prijskaartje aan kan hangen, wordt materiële schade genoemd. Dat is alles waar een geldelijke waarde tegenover staat. Als er iets kapot is en het vervangen moet worden, bijvoorbeeld. Maar er zijn ook minder zichtbare kosten waar je niet zo snel aan denkt zoals extra hulp in het huishouden omdat je tijdelijk niet de ramen zelf kan lappen of extra reiskosten omdat bijvoorbeeld fietsen er even niet in zit. Ook gemiste inkomsten omdat je niet kan werken, noemen we materiële schade. Bij het vaststellen van de materiële schade zie je snel iets over het hoofd terwijl er wel degelijk sprake is van schade. Dankzij onze ervaring zorgen wij dat je niets vergeet bij de inventarisatie voor de claim.
Een arts of iemand anders met een medisch beroep heeft de plicht zich zo goed mogelijk in te spannen voor een goed resultaat. Als dit resultaat niet is behaald omdat er bijvoorbeeld iets fout is gegaan, wil dat nog niet zeggen dat de arts ook iets fout heeft gedaan. Een arts is pas aansprakelijk als bewezen kan worden dat hij verwijtbaar heeft gehandeld en zich niet voldoende heeft ingespannen voor het resultaat.
Om te kunnen beoordelen of er sprake is van een verwijtbaar handelen van de arts moet er een medisch adviseur worden ingeschakeld. Die gaat de medische handelswijze van de arts beoordelen. Het handelen van de arts moet onder andere beoordeeld worden aan de hand van medische kennis, richtlijnen en protocollen die op dat moment gelden. Zo kan de medisch adviseur beoordelen of de juiste behandeling is ingesteld, of de behandeling op de juiste manier is gedaan en of er voldoende voorlichting is gegeven. Aan de hand van dit medische advies kunnen wij beoordelen of er juridisch gezien mogelijkheden zijn om de arts aansprakelijk te houden.
VASTE PRIJS, ALLE AANDACHT
Controle over de kosten
Jij bepaalt hoe ver je gaat
Geen verrassingen achteraf
We gebruiken cookies om de site persoonlijker te maken. Door gebruik te maken van de website ga je hiermee akkoord. Meer informatie