Ik ben niet tevreden over geleverde diensten

Je bent niet tevreden over de diensten van je makelaar, accountant of een andere dienstverlener. Je kunt van je overeenkomst af. Maar dan moet je wel een aantal dingen goed in de gaten houden. Tijdig klagen bijvoorbeeld.

INSPANNINGSVERPLICHTING

We hebben het hier over een inspanningsverplichting voor de dienstverlener. Dit houdt in dat het gewenste resultaat niet hoeft te worden behaald maar dat betaling alsnog verschuldigd is als hij of zij 'zijn best heeft gedaan'. Kortom, de dienstverlener moet kunnen aantonen dat hij of zij zijn best heeft gedaan.

DIRECT KLAGEN

Als je ontevreden bent, moet je direct klagen. Zorg dat de dienstverlener weet waar je ontevreden over bent en bied deze concreet de mogelijkheid het beter uit te voeren. Doe dit schriftelijk. Hou alles bij en verzamel informatie. Kom je er onderling niet uit en blijft de dienstverlener slecht werk leveren? Dan heb je wellicht de mogelijkheid om de overeenkomst te ontbinden. Je kunt altijd Brandmeester inschakelen om je hierbij te helpen.

grafiek

Vaste prijs, alle aandacht

  • Controle over de kosten
  • Jij bepaalt hoe ver je gaat
  • Geen verrassingen achteraf