KLAAG TIJDIG EN SCHRIFTELIJK
Als je levering is beschadigd wacht dan niet langer en meld dit direct na ontvangst bij de verkoper of leverancier. In principe heb je recht op een goed werkend en onbeschadigd product. Hoe sneller je het meldt, hoe minder discussie er kan ontstaan over de vraag wanneer de schade is ontstaan.
Is je levering te laat?
Dan heb je er recht op dat je overeenkomst wordt nagekomen zoals afgesproken. In sommige gevallen heb je de mogelijkheid om de overeenkomst te ontbinden. Zorg in ieder geval dat je weer tijdig en schriftelijk klaagt bij de verkoper.
Heb je geen levertijd afgesproken?
Dan geldt een termijn van 30 dagen. Daarna nog niets ontvangen? Meld dit dan bij de verkoper en vraag deze binnen welke termijn de levering plaatsvindt.
Is er een verwachte levertijd aangegeven?
Wacht hierna nog enkele dagen af. Als je daarna nog niets hebt ontvangen, meld dit dan direct bij de verkoper. Gun de verkoper nog wat extra levertijd. Hoeveel extra tijd redelijk is, hangt af van de aard van het product en de eerder gestelde levertijd.
Was er sprake van een exacte levertijd?
Dan kan het zo zijn dat je de overeenkomst kunt ontbinden. Dit is in ieder geval zo als het product niet meer leverbaar is of als het product aantoonbaar voor een bepaalde datum moest worden geleverd.
Kom je er toch niet uit met de tegenpartij? Schakel dan Brandmeester in. Een van onze advocaten consumentenrecht kan je hier vast verder mee helpen. En altijd voor een vaste prijs. Doe de gratis online check en ervaar het zelf. Of wil je meer weten over consumentrechten. Lees dan meer over het belang van consumentenrecht en hoe het jou kan beschermen.