Na meer dan twee decennia gewerkt te hebben als uitvaartverzorger kreeg Henny eind vorig jaar een vervelende mededeling: hij werd ontslagen. Dat kwam hard aan. Maar dankzij de ondersteuning van BrandMR wist hij het hoofdstuk toch met opgeheven hoofd af te sluiten.
Opeens moest alles anders
Kwam het ontslag volledig uit de lucht vallen voor Henny? Niet helemaal. Daarvoor moeten we wel even terug in de tijd. Naar 1 januari 2024 om precies te zijn. Op die dag werd Henny’s werkgever overgenomen door een nieuwe partij. De manier van werken veranderde ingrijpend. “Ik was 61 en moest ineens met allerlei digitale systemen gaan werken”, vertelt Henny. “Dat was echt omschakelen. Daarnaast moest ik opeens ook veel meer zaken rondom uitvaarten regelen, waar ik zelf niet bij was. Dat vond ik best zwaar. Mijn nieuwe manager zag dat ik er moeite mee had, en kort daarna begon een verbetertraject. Dat leek het de goede kant op te gaan. De manager zag verbetering, en van augustus tot oktober waren er geen klachten over mij binnen gekomen.”
Maar in oktober kwam de omslag. Er volgden ineens drie klachten van mensen die niet tevreden waren over een uitvaart. Dat bleek voor Henny’s werkgever sein het dienstverband te beëindigen. “Dat was heel lastig. Ik gaf altijd meer dan 100%, en heb er 21 jaar gezeten. Wat me opbrak – naast het moeilijk omgaan met de digitalisering – is het regelen van de uitvaarten waar ik zelf niet fysiek aanwezig was. Maar ik deed het wel, ondanks dat ik me als uitvaartverzorger beter op m’n plek voelde.”

Op tijd hulp gezocht
Via zijn rechtsbijstandverzekering (De Goudse) kwam Henny bij BrandMR terecht. “Ik had al snel door dat er mogelijk een ontslag aan zat te komen, dus nam ik contact met BrandMR op om te kijken wat mijn rechten waren.” Toen het ontslag zich inderdaad aandiende, nam advocaat Berry Toirkens de zaak op zich. Henny: “Hij was heel to-the-point, best zakelijk, maar uiteindelijk juist prettig. Berry zette hoog in, en dat was maar goed ook.”
Want Henny’s werkgever bood in eerste instantie een karige regeling. “Terwijl ik een goed salaris had, een auto van de zaak met onbeperkt benzine. Dat wilde ik niet zomaar opgeven.” Dankzij de inzet van Berry werd een transitievergoeding bedongen waar Henny zich beter in kon vinden. “Het dossier is inmiddels volledig afgesloten. Ik moet het geld nog krijgen, maar verder is alles goed verlopen.”

Hulp nodig?
Kan jij net als Ronald ook wel wat hulp gebruiken? Schakel dan BrandMR in. Wij voorzien je van juridisch advies in eenvoudige stappen voor een vaste, lagere prijs. Je weet direct wat je kansen zijn en wat het je gaat kosten.
Doe de gratis check en je weet binnen een paar minuten al of BrandMR je verder kan helpen.
Doe de check