Michelle de Kip
Terug

Michelle de Kip

Advocaat Werk en inkomen

  • Advocaat sinds 2020
  • Zeven jaar ervaring in juridische dienstverlening
  • Duidelijk

Mijn naam is Michelle de Kip. Ik werk al sinds 2013 in de juridische dienstverlening. Goede communicatie en duidelijkheid voor de klant vind ik ontzettend belangrijk.

Samen bepalen we de strategie om de uitkomst te behalen die jij zoekt. Dat kan alleen als je begrijpt waar we mee bezig zijn en wat je kansen zijn.

3 Persoonlijke vragen

  • Waarom ben je rechten gaan studeren?

    Rechtvaardigheid heeft mijn hele leven al een grote rol gespeeld. Daarom ben ik rechten gaan studeren. Het menselijke aspect door klanten ook echt te helpen en het adviseren in zaken was een combinatie die mij enorm aansprak.

  • Wat geeft je energie?

    Als ik een zaak tot een goed einde kan brengen, waarbij mijn klant tevreden is over het resultaat. Daar krijg ik enorm veel energie van!

  • Wat maakt een werkdag voor jou geslaagd?

    Als ik de juiste oplossing kan vinden in een complexe juridische vraag en die duidelijk en begrijpelijk aan mijn klant weet uit te leggen.

BEKNOPT CV

  • Bachelor rechtsgeleerdheid behaald.
  • Master arbeidsrecht en privaatrecht behaald.
  • Jurist sinds 2013.
  • Advocaat sinds 2020.

Wat clienten over Michelle zeggen


"Nadat ik ontslag had genomen kwam ik in een arbeidsconflict terecht. Meteen schoot ik in paniek, ik wist niet wat te doen; alleen aan de slag of hulp inschakelen. Toen kwam ik bij BrandMR terecht en kreeg ik een eerste gesprek met Michelle de Kip. Zij kon mij direct geruststellen. Op een duidelijke manier heeft zij mij uitgelegd hoe de situatie in elkaar zat en wat mijn rechten waren. Samen zijn we een onderhandeling gestart. Gedurende de het traject heeft Michelle mij goed op de hoogte gehouden en alle mogelijke stappen doorgesproken. Zo zijn we tot een oplossing gekomen die voor alle partijen akkoord is. Dit had ik zelf nooit kunnen bereiken."

Kian

"Michelle de Kip heeft mij geadviseerd over een conflict met mijn werkgever. Het proces via de website is heel transparant waardoor ik precies wist wat ik kon verwachten en wat er van mij verwacht werd. Ik kreeg binnen een week al een advies. Ik had eigenlijk de moed al opgegeven maar dankzij het gesprek met Michelle kreeg ik weer geloof in mijn zaak en hoop op een goede afloop."

Cora

De digitale werkwijze van Brandmeester doet niets af aan het persoonlijke karakter. Middels Skype en bellen is er meer dan voldoende persoonlijk overleg. Het is fijn dat alle gegevens in een online dossier zijn samengevat en het voor mij goed te volgen is waar we zijn in het proces. Daarnaast vind ik het persoonlijk fijn dat je niet wordt verrast met nieuwe informatie, andere kosten en noem maar op. Een stabiel en overzichtelijke werkwijze, welke in mijn geval resulteerde in een positieve samenwerking met Michelle.

Aukje

Dat weiger ik te tekenen overview

Werk en inkomen | klantverhaal, Vaststellingsovereenkomst, ervaring

‘Toen heb ik gezegd: "Dat weiger ik te tekenen.”’

Piet werd na een dienstverband van bijna 38 jaar ontslagen door zijn rederij. Maar hij ging niet akkoord met de door de rederij voorgestelde vaststellingsovereenkomst.

Lees meer
hiroshi-tsubono-kyknSeOD1H8-unsplash

Werk en inkomen | Onderhandelen, Op staande voet, Ontslag

“Het was alsof ik een moord gepleegd had”

Nola werkte bij een zorginstelling. Van de ene op de andere dag werd ze opeens ontslagen, wat ze totaal niet aan had zien komen.

Lees meer